Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

 SZERVEZETÜNK TAVASZI FELFRISSÍTÉSE, MEGÚJÍTÁSA

 
Tavasz van. Ideje eltenni a téli cipőket és ruhákat, és elővenni a rövid, vékony darabokat, hiszen a nap süt, kék az ég, és zöld a pázsit.. ág, lomb hívogat, szinte csábít – egy dalocska szerint. :)
 
Nem csak a ruhatárunknak, de a szervezetünknek is szüksége van a megújulása érdekében a „nagytakarításra” – méregtelenítésre, hogy a felhalmozódott salak és méreganyagokat kiürítse. Az alkalmanként végzett méregtelenítés az immunrendszer erősítő hatása mellett biztosítja az energiafeltöltődést is. 
 
Vagyis tartsunk egy hétvégi léböjt kúrát, salaktalanítsunk, méregtelenítsünk!
 
Hétvégi lébőjt kúra
 
A gyümölcsök és zöldségek (narancs, citrom grapefruit, gránátalma, ananász, papaya, sárgarépa, cékla, sütőtök, kivi, szőlő, stb) leve mellett csak gyógynövényekből készült teát lehet fogyasztani, - esetleg szénsavmentes ásványvizet. A kúra alatt ne tervezzük komolyabb fizikai igénybevételű tevékenység elvégzését, inkább hosszabb pihenő időszakokat iktassunk be. Ha végképp nem megy evés nélkül, csak alma, banán és eper fogyasztása engedélyezett. Javasolt esti relaxáló levendula fürdő alkalmazása, mely a kellemes nyugtató hatása mellett pihentető, nyugodt alvást eredményez. 
 
(Nemcsak a méregtelenítés alatt, de a mindennapi életünkben is jelentős az éjszakai „pihentető” alvás. Időtartama személyenként változó. Minimum 5-6 óra szükséges a teljes regenerálódáshoz. A nyugodt, pihentető alvás eredménye a fizikai teljesítőképesség fokozása, a minőségi munkavégzés garantálása. Az alvás milyensége befolyásolja bőrünk állapotát is, melynek jelei elsődlegesen az arcbőrénél szembetűnőek. Sajnos a stresszes, nyugtalan, kevés alvás következménye a „táskás” szem, a bőr ráncainak elmélyülése.)
 
Salaktalanító, méregtelenítő kúrák
 
Javasolt a bio boltokban kapható kész növényi kivonatok (Pl. Dr. Steinberger gyümölcs és zöldséglevek) útmutató szerinti alkalmazása. Ezek a kúrák munkavégzés mellett is használhatóak, mert engedélyezik az általuk megadott élelmiszerek fogyasztását.
 
A másik tanács: mozogjunk. A kellemes időjárás beköszöntése alkalmával fontos a napi mozgás beiktatása, mely a szabad levegőn történjen. Ha a futás megvalósíthatatlannak tűnik, akkor legalább 1 ½  - 2 óra erőltetett ütemű sétát próbáljuk becsempészni a napi teendőink közé. Ez nemcsak az izmok munkáját kondicionálja, hanem a friss levegőn a szervezet oxigénfelvételét fokozza, amely az anyagcsere-folyamatokra hat. (Ha a „Nording Walking”-ot elsajátítod, az mindenhol végezhető, és ez az izmok összehangolt mozgását eredményezi.)
 
Szervezetünk normális működésének alapvető feltétele megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás minden nap. Orvosok szerint minimálisan napi 2 ½ liter folyadékot kell fogyasztani. Ebben a mennyiségben a leves is beleértendő. (A kávé fogyasztását tanácsos csökkenteni, jelentős szerepe van a cellulit kialakulásában.)  A folyadékfogyasztás a nyirokkeringés (és különösen az egyik fontos nyirokszervünk a vese) működésére hatással van, biztosítja megfelelő kiválasztást. 
 
Ha stresszes a munkánk, vagy ezt a családi körülményeink indokolják, alkalmazzunk stressz-oldó önmasszázst. Önmasszázst speciális otthon elkészíthető masszázsolajokkal végezhetjük. A masszázsolaj alapja a mandula-, mogyoró-, vagy olivaolaj melyhez párcsepp aromaolajat teszünk.
Végezhetünk még joga gyakorlatokat is. Ezek a mozdulatok a test felüdülését és a szellem frissítését szolgálják. A hatás fokozására illatolajokat párologtassunk.
 
A tavaszi megújuláshoz hozzátartozik testünk bőrének karbantartása is. A testbőrét is legalább heti egy alkalommal peelingezzük/radirozzuk le. Ezzel biztosítjuk az elhalt szarusejtek eltávolítását, a hatóanyag jobb bejuttatását és a bőrlégzést. A radírozás után cellulit elleni, vérbőségfokozó hatóanyagokat: csalán-, fahéj-, borostyán-, paprika- és levendulaolaj kivonatokat, vagy feszesítésre: narancsvirág-, zsálya-, citromolajat masszírozzunk be.
 
Erre az időszakra jellemző a napsugarak megjelenése, melyre szervezetünk régóta várt. A napfürdőzésnél figyelembe kell venni a bőr fotótípusát, és a fotótípusnak megfelelő faktorszámú naptej használatát. A tavaszi napsütés esetén az UV sugarak összetétele más, mint a nyári időszakban, vagyis azok akik festék-rendellenességekkel küzdenek fényvédelemről már tavasszal is gondoskodniuk kell.
 
-MP-
 

Szerző: MagyarProvence

Szólj hozzá!

Címkék: tavasz

A bejegyzés trackback címe:

http://magyarprovence.blog.hu/api/trackback/id/tr494460728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.