FELKÉSZÜLÉS A NYÁRRA

2012.05.15. 13:03

Május eleje van. Ünnepeljük az anyákat, és a fiatalok érettségiznek. De kinek ne járnának már a gondolatai a nyári szünet, és szabadságok megtervezésén?! Hová menjünk nyaralni, hogyan tudjuk a gyerekek vakációját színesebbé, gazdagabbá tenni?

 
A sok-sok magunkban felmerülő kérdés mellett ne feledkezzünk meg saját szervezetünk „felkészítéséről” a várható nyári kánikula miatt.
 
FÉNYVÉDELEM!
 
Télen a melanin-képződés lelassul, a tavaszi időszak szolgál arra, hogy fokozatosan hozzászoktassuk a bőrünket a napfény UV sugárzásához. (Az idei tavasz megtréfált bennünket, április végén kánikula köszöntött ránk, augusztusi UV sugárzással. Nem volt a bőrünk felkészülve erre az erős fényterápiára, így legalább (SPF) 25 faktorszámú testápolóra volt szüksége, még annak a személynek is, aki nem fényérzékeny!)
 
A fedetlen bőrfelületünket megfelelő faktorszámú fényvédő krémekkel kell védeni a káros UV sugárzás ellen. Hogy milyen faktorszámú fényvédő krémet használjunk, az határozza meg, hogy milyen fotótípushoz tartozunk és hogy milyen célból (tengerparti nyaralás, városban történő séta) alkalmazzuk. A fotótípus csoportjait a haj, a szem, a bőrszín, valamint a bőr nappal szembeni reagálása alapján határozták meg. A magyar emberek általában a 2-es, 3-as csoportba tartoznak (6 fotótípus csoportot különböztethetünk meg), ami azt jelenti, hogy hajlamosak a nap okozta leégésre. 
 
Az utóbbi években rohamosan nőtt a bőrrákban szenvedő betegek száma és a bőrrák kialakulásában jelentős szerepe van a meggondolatlanul kivitelezett napfürdőzés, leégés.
 
Legyünk óvatosabbak, okvetlenül alkalmazzunk UV szűrőkkel ellátott krémeket, naptejeket!
 
A tavasz hátralévő időszakában és nyáron 11 órától 15 óráig ne tartózkodjunk napon, csak az árnyékban! 
 
Lányok! A szűrt fénynek is van barnító hatása!
 
És ne feledjük, a napfény káros hatása az is, hogy a bőr öregedését gyorsítja, a DNS láncot károsítja. Ezért napozás után szükséges a bőr megfelelő táplálása olyan hidratáló krémmel, mely vitaminokban is gazdag.
 
Lényeges tudnivaló: a barnító krém, vagy testápoló nem biztosít fényvédelmet, nem védi meg bőrünket a nap káros sugaraitól.
 
A napfény pozitív hatása a „D” vitamin képződés elősegítése. A szervezet „D” vitamin szükségletét napi 20-30 perces levegőn való tartózkodás biztosítja.
 
ALAKFORMÁLÁS!
 
A másik felkészülési feladat: alakunk megfelelő formába hozása, hogy bátran élvezhessük a strandolást, a Balaton parti fürdőzést.
 
A cél itt is az előre megtervezett súlycsökkentés, feszesítés. A gyors fogyókúrák után általában a yo-yo effektus lép fel, a hirtelen történt fogyást rövid időn belül súlynövekedés követi.
 
Fogyókúra helyett az egészséges életmód tanácsait fogadjuk el, fogyasszunk sok zöldséget és gyümölcsöt. A tavasz jellemzője, hogy megjelennek az új zöldségek: karalábé, zöldborsó, új káposzta, stb. Május a spárga hónapja, fogyasszunk minél többet belőle! A spárga alacsony kalória tartalmú, de gazdag A, B, C vitaminokban, ezenkívül kalcium és foszfor tartalma is jelentős.
 
Napjában többször, de keveset együnk, és sok folyadékot fogyasszunk. Természetesen a mozgás is lényeges. Kedvelt mozgásfajtát válasszunk (úszás, futás, kerékpározás) és naponta szakítsunk rá időt. Utána kellemes a levendulaolajos fürdő, teljes mértékben relaxál bennünket és az álom is nyugodtabb lesz!
 
-MP-
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarprovence.blog.hu/api/trackback/id/tr794512572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.