Miután hazaértem a két napos kencekeverde tanfolyamról az első amit megtettem, hogy szemétbe dobtam az addig használt stiftemet és a tusfürdőmet. Aztán a következő napon, amikor hajat kellett mosnom, már a samponomat sem fogtam szívesen a kezemben, és amikor megnéztem ennek is az összetevőit, már gyomorgörcsöm volt. Eszembe jutott a szemhéjtus, a púder, és a szempillaspirál amit használok.. és azonnal leültem az internet elé megkeresni azt a helyet, ahol megtalálom a szintetikus anyagoktól mentes szépítőszert.

No de menjünk sorjában. A kencekeverde tanfolyamon úgy éreztem magam mint kisiskolás koromban a kémia órán, amikor mindenféle anyagokat egymással reakcióba léptettünk, és azokból aztán valami kifüstölgött, színt változtatott, durrant egyet.. mi meg kacarásztunk rajta. Természetesen felnőtt fejjel már nem nevettünk a látottakon és hallottakon, sőt szívtuk magunkba az új, néha megdöbbentő információkat.

A legközelebbi bejegyzésemben részletesen ecsetelem majd, hogy mik azok az összetevők az egyes szalonkozmetikumokban, amik károsak az egészségre, sőt rákkeltő hatásuk lehet és van, sőt, sőt, sőt..

Ha követni szeretnétek az én példámat és belevágni abba, hogy házilag készítsétek el a szintetikus, mérgező, és állati eredetű anyagoktól mentes, csakis növényi hatóanyagokkal rendelkező kozmetikumaitokat, akkor ennek van néhány előfeltétele, illetve néhány olyan felszerelés, amit érdemes előzetesen beszerezni. Szükség lesz papírtörlőre, csírátlanított, illetve fertőtlenített kanalakra és hőálló üveg poharakra, kicsi tálakra, egy precíziós mérlegre, kézi mixerre, egy lapos edényre, amibe vizet töltünk, és amibe az üvegpoharakat beletehetjük a benne lévő anyagokat felmelegíteni. Szükség lesz ezen felül azokra a kis tégelyekre, amikbe beletesszük a kész sampont, tusfürdőt és krémeket. Ezen felül természetesen szükség lesz a receptúra által meghatározott összetevőkre.

Hogy felcsigázzalak titeket elárulom, hogy első körben majd egy tusfürdőt és egy kézkrémet készítek házilag. A munkafolyamaton képek segítségével végig is vezetlek majd titeket!

Folyt. köv.

-Naky-
 
 
 
 
 

 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarprovence.blog.hu/api/trackback/id/tr734360605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása