Ahogy már korábban említettem, elvégeztem egy kencekeverde tanfolyamot, ahol kiderült, hogy nem minden az, aminek látszik. Sőt. Jobb, ha oda sem nézünk néha, és hozzá sem nyúlunk, és messze elkerüljük azt ami csilivili, színes, kellemes küllemű, vonzó és stb. Nem is értem miért nem tudtam ezekről már korábban, és hogy miért nem tájékoztatott engem ezekről valaki; mondjuk a tévé, az újság, az iskolám vagy óvodám, a zongora tanárnőm, vagy akárki..

 
 
Ígértem, hogy „szólok pár szót” azokról a káros vegyületekről, amik ott vannak a minden nap használt kozmetikumainkban. Vegyétek a kezetekbe a hajsamponotokat, a testápolótokat, az arckrémeteket, vagy éppen a stifteteket és nézzétek meg, hogy az összetevők között szerepelnek-e például alumínium vegyületek, alumínium származékok. (Én azt csináltam, hogy a stiftem összes összetevőjét egyesével bevittem a Google-ba, és a bonyolult neveikhez képest - amiket egyszer-kétszer betűnként pötyögtem be a gépbe - mindről megtaláltam wikipédia vagy egyéb virtuális szótári formában, hogy mik is ezek. Miután ezzel végeztem, kidobtam a hónaljstiftemet.)
 
Az alumínium sóknak ugyan pórusösszehúzó, verejtékcsökkentő hatásuk van, de sajnos a bőrön keresztül közvetlenül a véráramba jutnak, és mérgezik az egész szervezetet. Azt olvastam, hogy a hónalji és a mellmirigyek közelében az alumínium blokkolja a természetes méregtelenítő folyamatokat, így ezek a mérgek a környező mirigyekben rakódnak lenne, ami akár rákot is okozhat.
 
A tusfürdőitekben nagy valószínűséggel megtaláljátok a Sodium Lauryl Sulfát-ot (SLS), ami egy habképző anyag. Tudom, hogy imádnivaló a vízzel teli kád habjaiban elveszni, de sajnos ez egy olyan mosóaktív anyag, ami erős zsíroldó hatással rendelkezik, és a bőr felszínét ezáltal károsítja. 
 
Az illatanyagokat, amit beletuszkolnak a termékekbe – és valljuk be, aminek alapján szinte a legtöbbször az adott termék mellett döntünk – elnevezik az összetevők között parfüm-nek, de hogy abban mi van, azt a gyártón és a jó istenkén kívül vajon ki tudja?! (Megjegyzésként hozzáfűzném, hogy a termékeket bevizsgáló cégek általában nem a kész terméket vizsgálják be, hanem csak a termék receptúráját. Számomra ez felfoghatatlan.. valaki cáfolja ezt meg, kérem! Valaki mondja azt hogy minden termék, és annak minden összetevője minden alkalommal mikrószkóp alá kerül, és megvizsgálják, hogy mi is van ezekben a kozmetikumokban, majd a káros anyagokat betiltják, kitiltják és boszorkánynak kiáltják ki!) 
 
Jah, és hogy szóljak még a tartósítószerekről is. Állítólag ezeknek 90%-a is káros hatású. 
 
Minél többet olvasok ezekről a dolgokról, annál biztosabb vagyok abban, hogy igazak ezek az állítások, és annál inkább ásom magam bele a natúr, természetes, bio termékek világába.
 
-Naky-  
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarprovence.blog.hu/api/trackback/id/tr64388327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása